Week 0 - Gambia! Ik kom eraan!!

13 februari 2015 - Vroomshoop, Nederland

Nou het is bijna zover!

Morgen, 24:00 uur NL tijd, ben ik in Gambia. Ik moet eerlijk zeggen dat het besef er nog niet echt is. Dat zal morgenochtend wel komen, denk ik, wanneer je dan echt afscheid moet gaan nemen.

Veel mensen hebben mij afgelopen week ook gevraagd of ik het spannend vind of dat ik zenuwachtig ben. Mijn antwoord was dan nee, niet echt. Dat zal de laatste dag wel komen, dacht ik. Een ding kan ik je wel vertellen: dat is zeker niet het geval! Ik was vandaag zo druk in mijn kop en steeds weer dacht ik: oh dat moet ik nog pakken en dat ook nog, dit moet ik ook niet vergeten. Snel opschrijven! Veel tijd om zenuwachtig of gespannen zijn is er dus niet geweest.

Mijn laatste weekend heb ik daarnaast nog afscheid genomen van mijn geweldige voetbalteam! Iets wat ik niet snel zal vergeten. (Dames, het boekje zit in mijn handbagage ;) die krijgt straks een mooi plekje in het huisje) Ook heb ik nog een hele leuke avond gehad bij de jongens waar ik vaak oppas. We hebben zitten lachen joh! Ik ben benieuwd hoe die kereltjes eruit zien als ik terug ben. Gister heb ik ook nog gezellig met m'n oom, tante, nichtje, neefje en mijn moeder wezen gourmetten. Heb nog ff goed kunnen genieten! Zo meteen ga ik dan nog lekker uiteten met ma. Lekker tapas'en. Dan is het douchen, slapen, vroeg wakker worden, klaarmaken en op naar Schiphol.

Ik heb dus besloten om een reisblog bij te gaan houden. Ik ga mijn best doen om iedere week het een en andere over mijn belevingen en avonturen te vertellen (en als de Afrikaanse wifi het toelaat, ook nog met wat beelden en/of foto's). Iedere nieuwe reisblog zal ik op Facebook plaatsen en als je wilt, kun je je ook nog aanmelden om per mail een seintje te krijgen wanneer ik weer wat nieuws heb gepost. Schroom ook niet om vragen te stellen.

Nu dan even weer terug naar mijn reis naar Gambia. Ik heb er echt heel veel zin in! Ik ben zo benieuwd wat ik allemaal ga meemaken en heb echt zoveel zin in dit 4 maand durende avontuur. Ik zie er ook totaal niet tegen op! Je moet het maar zo zien: Ik ben daar 1,5 maand en dan komt mijn ma alweer op bezoek. Heel leuk! Daarna heb ik nog zo'n kleine 2,5 maand te gaan en dat vliegt gewoon zo voorbij! Want wat is nou 4 maand op een mensenleven. Ik probeer dus zoveel mogelijk mezelf te zijn en volledig enthousiast en alles op me nemend die 4 maanden te doorlopen!

Mijn koffer is gepakt (met wat kilootjes te veel) mijn tas staat klaar en mijn gitaar zit lekker snug in zijn koffer! Ik ben er klaar voor!

Misschien dat ik overmorgen nog wat post en anders tot volgende week!

(nu nog) groetjes uit Nederland!